Një njeri e ka lënë agjërimin e Ramazanit për shkak të fitimit të kafshatës së gojës për të dhe familjen e tij, si është puna me këtë?
Përgjigje: Ky njeri që e ka lënë agjërimin për shkak të fitimit të kafshatës së gojës për të dhe familjen e tij, nëse e ka bërë këtë duke e komentuar në atë mënyrë se: sikurse i lejohet të sëmurit të mos agjërojë, ashtu i lejohet edhe atij që nuk mundet të fitojë kafshatën e gojës përveç nëse e prish agjërimin. Ky pra, e ka bërë këtë nga keqkuptimi, prandaj duhet ta kompensojë Ramazanin nëse është gjallë ende, ose agjërohet për të nëse ka vdekur.
Nëse nuk agjëron përgjegjësi i tij, atëherë për çdo ditë të paagjëruar duhet të ushqehet një i varfër. Mirëpo nëse e ka lënë agjërimin pa ndonjë keqkuptim, mendimi i vërtetë i dijetarëve është se çdo ibadet kohor, nëse lihet me qëllim derisa të mbarojë koha e tij, ai ibadet nuk pranohet më.
Në këtë rast ai duhet të bëjë vepra të mira, të bëjë gjëra vullnetare dhe të kërkojë falje.
Argument për këtë është hadithi i vërtetë: “Kush bën një vepër që nuk është prej fesë sonë, ajo vepër është e refuzuar”.[1]
Ibadeti kohor, sikurse nuk lejohet të bëhet para kohe, ashtu nuk lejohet të bëhet pas kohe.
Mirëpo mund të ketë ka arsye, sikurse mosdija dhe harresa. Resulull-llahu, sal-lall-llahu alejhi ue sel-lem, për harresën ka thënë: “Kë e zë gjumi për namaz apo e harron atë, le ta falë në çastin kur i kujtohet, përveç kësaj nuk ka detyrim tjetër”.[2]
Ndërsa për mosdijen ka nevojë për detajizim, mirëpo tani nuk është fjala për të.
përktheu: Omer B.
[1] Buhariu në kapitullin e Shitblerjeve; Muslimi (1718)
[2] Muslimi në kapitullin e Xhamive (314).