Pyetja: nëse agjëruesi ha dhe pi në harresë gjatë periudhës së agjërimit, çfarë duhet të veprojë në këtë rast! Si dhe çfarë duhet të veprojmë nëse shohim se dikush ha dhe pi me harresë gjatë agjërimit !?
Përgjigje: po. Nëse agjëruesi ha ose pi me harresë gjatë periudhës së agjërimit, në këtë rast agjërimi i tij është i saktë dhe nuk prishet, ai duhet të vazhdoj agjërimin e tij. Mirëpo, nëse i kujtohet se është agjërueshëm, ai në këtë rast duhet të ndërprejë pirjen ose ngrënien dhe të nxjerrë atë nga goja e tij, nëse rastësisht ka mbet diçka sepse nëse e gëlltit pasi t’i kujtohet atëherë e prish agjërimin.
Argument për këtë është fjala e Muhamedit,- salallahu alejhi ve selem!,- ku thotë:
عن أبي هريرة رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم أنه قال : ( من نسي وهو صائم فأكل أو شرب فليتم صومه ، فإنما أطعمه الله وسقاه ) متفق عليه .
“Kush prej jush është agjërueshën dhe ha e pi në harresë, atëherë ai le ta plotësojë agjërimin e tij, sepse atë e ushqeu dhe i dha të pijë Allahu,- xhele veala!.”
Njashtu, duhet ditur se ai që gabon nuk ndëshkohet nëse harron.
All-llahu,- xhele veala !,- thotë:
“رَبَّنَا لا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِينَا أَوْ أو أخطأنا”
“Zoti ynë, mos na dëno nëse harrojmë apo gabojmë”. (Bakare:286)
Ndërsa sa i përket atij që sheh dikë gjatë agjërimit duke ndrënë ose duke pirë, ai në këtë rast duhet që t’ia përkujtojë se është agjërueshëm, pasi kjo ka të bëjë me ndryshimin e së keqes.
Nga Ebi Seid el Hudrijji,- Allahu qoftë i kënaqur me të!,- thotë se e ka dëgjuar Muhamedin,- salallahu alejhi ve selem!,- duke thënë:
عن أبي سعيدٍ الْخُدْرِيِّ رضي الله عنه قال: سمعتُ رسولَ الله صلى الله عليه وسلم يقوُل:
“مَنْ رَأَى مِنْكُمْ مُنْكَراً فَلْيُغَيِّرْهُ بِيَدِهِ، فَإنْ لمَْ يَسْتَطِعْ فَبلِسانِهِ، فَإنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَبقَلْبِهِ، وَذَلِكَ أضْعَفُ اْلإِيمَانِ”.. رواه مسلم.
“Kush prej jush sheh një të keqe, le ta ndryshojë atë me dorën e tij, e nëse nuk mundet, me gojën e tij, e nëse nuk mundet, atëherë le ta ndryshojë me zemrën e tij, porse kjo është shkalla më e dobët e Imanit.”
Dhe ne fund ! Nuk ka dyshim, se ngrënia apo pirja e agjëruesit, ndërkohë që ai është agjërueshëm, është një gjë e keqe, porse i falet nëse ai këtë veprim e bënë me harresë.
Kurse, nëse ju shihni dike duke ngrënë apo pirë gjatë agjërimit, këtu nuk ka asnjë të keqe që ai të ndaloj këtë veprim dhe t’ia rikujtojë se është agjërueshëm.
Allahu është më i Dituri!
Muhamed bin Salih El-Uthejmin, -Allahu e mëshiroftë!-.
Përktheu dhe përshtati nga arabishtja: Suad Shabani
Medine, 22.05.2013