Të falënderojmë, o Allahu ynë, derisa të arrijmë pëlqimin Tënd dhe të falënderojmë atëherë kur e arrijmë pëlqimin Tënd dhe të falënderojmë pasi ta arrijmë pëlqimin (rizallëkun) Tënd.
O ju besimtarë, robër të Allahut, Zoti ynë, subhanehu ue te’ala thotë:
“Vërtet, numri i muajve tek Allahu është dymbëdhjetë, sipas Librit të Allahut, që prej ditës kur krijoi qiejt dhe Tokën. Katër prej tyre janë të shenjtë, sipas besimit të drejtë. Prandaj, mos i bëni vetes dëm, duke i shkelur këta muaj!” (Et Teube, 36)
Dy imamët Buhariu dhe Muslimi në librat e tyre shënojnë këtë hadith të cilin, prej të Dërguarit të Allahut, sal-lallahu alejhi ue selem, e transmeton Ebu Bekrete, radijallahu anhu: “Viti I ka dymbëdhjetë muaj, katër prej tyre janë të shenjtë, tre janë radhazi Dhul Ka’de, Dhul Hixhxhe dhe Muharrem dhe muaji Rexheb-Mudar mes muajve Xhumada dhe Sha’ban”.
Këta muaj janë quajtur të shenjtë (Esh’hurul Hurum) për dy shkaqe:
I pari: Sepse në të është e ndaluar lufta përpos nëse atë e fillon armiku me sulm.
I dyti: Sepse, mëkatet gjatë këtyre muajve janë më të rënda se sa në muajt tjera.
Për këtë shkak Allahu theksoi ndalesën e mëkateve në këto muaj duke thënë: “Prandaj, mos i bëni vetes dëm, duke i shkelur këta muaj!” Kjo ngase ndalimi i mëkateve në këto muaj është më i ashpër. Në këtë aludoi dijetari i madh Sa’diu i cili duke e komentuar këtë pjesë të ajetit ka shkruar: Është e mundshme që përemri dëftor të kthehet te dymbëdhjetë muajt të cilat Allahu i ka bërë përcaktues të kohës për njerëzit, ngase mëkatet janë të ndaluar gjatë tërë vitit, prandaj duhet të kemi kujdes dhe të mos i bëjmë padrejtësi vetes dukë mëkatuar.
Mundësia e dytë është që me këtë përemër të janë caktuar katër muajt e shenjtë dhe ndalesa e mëkatimit të këto muaj të ketë rëndësi të veçantë. Kjo nënkupton se padrejtësia dhe mëkatet në muajt e shenjtë janë shkelje më të rënda se sa në muajt tjerë. (Tefsiri i Sa’diut, fq. 373)
Ibën Abbasi, radijallahu anhuma, ka thënë: “Allahu i ka dalluar katër muajt duke i bërë ato të shenjtë. Mëkatet në këto muaj janë më të mëdha ndërsa edhe shpërblimi për veprat e mira është më i madh. Allahu i ka dalluar këto muaj duke i përmendur dhe duke e ndaluar padrejtësinë në këto muaj edhe pse ajo (padrejtësia) është e ndaluar në gjithë muajt e vitit.
Katade, Allahu e mëshiroftë, ka thënë: “Padrejtësia gjatë muajve të shenjtë është mëkat më i madh dhe më i shëmtuar se sa në muajt tjerë, edhe pse padrejtësia është mëkat i madh në çdo kohë. Allahu, subhanehu ue te’ala, lartëson kë do dhe zgjedh kë do, zgjodhi të dërguar prej melekëve, zgjodhi të dërguar prej njerëzve, prej fjalëve e zgjodhi përmendjen e Allahut, prej Tokës i zgjodhi xhamitë, prej muajve e dalloi Ramazanin dhe muajt e shenjtë, prej ditëve e lartësoi Ditën e Xhumasë, prej netëve e zgjodhi natën e Kadrit. Prandaj madhëroni ato të cilat i ka madhëruar Allahu, sepse të mençurit dhe të arsyeshmit i madhërojnë gjërat sipas vlerësimit të Allahut. (Tefsir Ibën Kethir, 4/148)
Përktheu: Talha Kurtishi