HADITHI I TRIDHJETË E KATËRT
عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيّ قَالَ سَمِعْت رَسُولَ اللَّهِ ﷺ يَقُولُ: “مَنْ رَأَى مِنْكُمْ مُنْكَرًا فَلْيُغَيِّرْهُ بِيَدِهِ، فَإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَبِلِسَانِهِ، فَإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَبِقَلْبِهِ، وَذَلِكَ أَضْعَفُ الْإِيمَانِ”.
رَوَاهُ مُسْلِمٌ [رقم:49].
Nga Ebu Seid el Hudriu, Allahu qoftë i kënaqur me të!, përcillet se e ka dëgjuar të Dërguarin e Allahut ﷺ duke thënë:
“Kushdo që sheh ndonjë të keqe, le ta ndryshojë me dorën e tij, e, nëse nuk mundet, atëherë me gjuhën e tij, e, nëse nuk mundet as kështu, atëherë me zemrën e tij, por ky është imani më i dobët.”
E shënon Muslimi [numër 49].
Dobit e Hadithit:
1) Për të ndryshuar të keqen duhet të ket parasysh thirrësi tre lloj të diturive:
a) Dituria për fenë e dispozitat islame,
b) Dituria për gjendjen e atyre që i fton,
c) Dituria për mënyrën e thirjes.
2) Urdhërimi në të mirë i ka dy kushte:
a) Të ketë dituri për atë që urdhëron,
b) Të ketë dituri se i urdhëruari e ka lënë të mirën.
3) Ndalimi nga e keqja i ka tri kushte:
a) Të ketë dituri për atë që e ndalon,
b) Të ketë dituri se personi e ka bërë atë vepër të keqe,
c) Ndryshimi i të keqës, mos të shpien në një të keqe më të madhe sepse ndalohet në këtë rast.
4) Ndryshimi i të keqes me dorë, bëhet në dy raste:
a) Ai i cili ka pushtet,
b) Prindi në shtëpin e tij.
5) Ndryshimi i të keqës me gjuhë bëhet:
a) Ti thuash personalisht,
b) Ta dërgojsh e ta orentosh tek ai i cili është kompetent.
6) Ndryshimi i të keqes me zemër bëhet:
a) Ta urejsh me zemër,
b) Ta urejsh ndodhjen e saj,
c) Të dëshirosh që ajo mos të ndodh më e të përsëritet,
d) Të mos prezentosh aty ku bëhet e keqja e mëkati.
7) Në fe ska ngarkim përtej mundësive dhe se obligimet janë të kushtëzuara me mundësi.